Orta Çağ Kyoto'sunu Keşfedin
Cosmology of Kyoto, 1993 yılında piyasaya sürülen bir görsel roman macera oyunudur. Oyun, oyunculara 10. ve 11. yüzyıl Japonya'sında, antik Kyoto şehrini keşfetme imkanı sunar. Belirgin bir hedefi olmayan oyun, açık keşif vurgusuyla, oyuncuların şehri dolaşarak çeşitli yollar, binalar ve hikayeler keşfetmesine olanak tanır. Oyun, tarih, korku, din ve eğitim temalarını işlerken, karma ve reenkarnasyon oyun mekanikleri ile zenginleştirilmiştir. Oyun, Japonca seslendirilmiş diyaloglar ve İngilizce altyazılar içermektedir. Oynanış, oyunculara özgürlük sunarak, pek çok sır ve hikaye keşfetme imkanı tanır. Oyun, ticari olarak başarılı olmasa da, eleştirmenlerden olumlu geri dönüşler almış ve bir kült takipçi kitlesi oluşturmuştur.
Oyun, 1000 yılı civarında Heian dönemi Japonya'sında geçen bir hikaye sunmaktadır. Genel bir anlatıdan yoksun olan Cosmology of Kyoto, oyuncunun şehri dolaşırken karşılaştığı çeşitli karakterlerle kesişen parçalı anlatılar sunar. Bu anlatılar, oyuncunun karşılaştığı karakterler ve yerler hakkında arka plan bilgisi sağlayan bir ansiklopediyi referans alarak ilerler. Oyun, gerçek hayattaki karakterlerden esinlenerek yaratılmış ve Konjaku Monogatarishū'dan esinlenen hikayeleri yansıtmaktadır. Dini ve felsefi temalar, özellikle Budizm ve Budist felsefesi ile birlikte mit ve efsaneler de oyunun önemli unsurları arasındadır.